2011. Dolgos mindennapok.

A szerződéssel a zsebembe már tudtam tervezni a jövőt Kanadában.
Az első fontos dolog az volt, hogy le kellett vizsgázni (újra) a kamionra.
Ugyanis itt Kanadában nem fogadják el a Magyar kamionos jogosítványt.
Szóval újra KRESZ, elmélet, gyakorlat, és airbrake, vizsga.
De ez tartományonként változik, mert itt ez megengedett.
Addig is, amíg nincs meg a kanadai jogsi, a cég telephelyén kellett dolgoznom.
Ez abból állt, hogy a telephelyen lévő kamionokat, és pótkocsikat kellett sorba rendeznem,
vagy lemosnom, illetve a műhelybe kellett segítenem, hol kereket cserélni, hol takarítani.
Nem egy acélos munka, de addig amíg nincs jogsi, nincs rohangálás a csőrössel.
a-05.jpg

a-06.jpg
Néha kimentem egy egy sofőrrel burgonyát rakodni, mert már annak volt a szezonja.
Azt érdemes tudni PEI-ről, hogy Kanada burgonyatermelő nagyhatalma. Innen főleg ezt, és friss, vagy mélyhűtött halat kellett szállítani.

a-02.jpg

A burgonyát ömlesztve rakodják be a kamion pótkocsijába, ami nem valami gyors, viszont elég lassú folyamat.

a-04.jpg

a-03.jpg

Egy ilyen fuvar után ki kellett fertőtleníteni a pótot. Ezt természetesen nem mi végeztük, hanem erre szakosodott mobil tisztító egységek jönnek, és fertőtlenítenek egy jelentősebb összegért.

Egyszer kimentünk egy gyors fuvarra, ami azután 3 napos lett. A sztori úgy kezdődött, hogy elmentünk a felrakóra, ahol élő homárt kellett felrakni, és elszállítani egy pici szigetre, Grand Manan, Nova Scotia mellé. A berakodás szépen elhúzódott, 3 órán keresztül piszmogtak vele, majd indulás a célállomásra.

a-07.jpg

a-08.jpg

Mivel egy távolabbi szigetről volt szó, ezért nem volt híd, kompozni kellett, amit én nem neveztem volna kompnak, csak egy lélekvesztőnek jóindulattal. Kb. 2 kamion fért fel rá, az is csak lapjával, szóval így indultunk neki a 1,5 órás hajókirándulásnak. A szigeten várt ránk egy másik kamion, ami elkísért a lerakóhoz. Na azt nem gondoltam volna, hogy kézzel fogják kirakni a homárokat. Megint eltelt egy jelentősebb idő a napból így a végén siettünk vissza a komphoz, hogy még aznap elérjük az utolsót. Na nem így lett. Ott derült ki, hogy a nagy komp, amire felfér vagy 30 kamion, lerohadt, és csak ez a kis ladik lesz napokig. Ezzel nem lett volna semmi baj, csak mi egy rendesen megtermett sor végén álltunk, és ez azt jelentette, hogy csak 3 nap múlva tudunk visszaindulni Nova Scotia-ba. Nos, nesze neked gyors fuvar!!